Cookie / Süti tájékoztató
A felhasználóbarát működés érdekében oldalainkon Cookie-kat használunk. Az Elfogadom gombra kattintással hozzájárul a Süti (ún. „Cookie”) Szabályzatban foglaltakhoz.
Részletek
Elfogadom
„Eltűnt a lenéző mosolygás” - Vogel Adrienn
Szerző
Lipcsei Árpád
Fotó
Csatlós Norbert, Martin Husár, Vogel Adrienn
Rovat
Inspiration
Inspiration

„Eltűnt a lenéző mosolygás” - Vogel Adrienn

Amikor élete első rali-Európa-bajnokságán elindult, a gépátvételnél csodájára jártak, hogy milyen közel van a versenyautója ülése a kormányhoz. Majd a versenyfelszerelés ellenőrzésekor előkerültek a pici versenycipők és a pici kesztyűk is – hiába, nem igazán szokták meg a felügyelők, hogy egy aprócska nő vezessen egy bivalyerős raliautót. Pedig Vogel Adri ezt teszi, igazán hivatásból és hatalmas erővel.
„Eltűnt a lenéző mosolygás” - Vogel Adrienn
Szerző
Lipcsei Árpád
Fotó
Csatlós Norbert, Martin Husár, Vogel Adrienn
Rovat
Inspiration

Volt bőven tabu, amit Adriennek le kellett döntögetnie, amikor majdnem harmincévesen eldöntötte, hogy az autóversenyzésnek szenteli az életét. Egyrészt megmutatta, hogy tényleg nem késő elkezdeni, másrészt kijárta a maga útját a férfiak uralta autósportban.

„Könnyebb lett volna, ha beleszületek a gokartba, ahogyan a legtöbb versenyzővel történik, de az én életemben viszonylag későn jött el a lehetőség, hogy versenyezhessek. Egy ideje már ebben a világban mozogtam, amikor egyszer csak szóltak, hogy kipróbálhatok egy versenyautót, aztán kiderült, hogy van érzékem hozzá. Azóta nem álltam meg” – meséli Adrienn.

 

Minél több előítélettel megküzdeni

„Pályaversenyzéssel kezdtem, több márkakupában és sorozatban is indultam, azt viszont szinte már követni sem tudom, hányféle versenyjárművet próbáltam ki. Volt ezek között például egy ezer lóerős, kifejezetten a Dakarra épített versenykamion is. Azt a tesztet – amíg élek – nem felejtem el, mert olyan ütéseket kaptam a gödrökben alulról, hogy egy-egy pillanatra kimaradt a látásom. De ültem már téli bobban is, az is felejthetetlen élmény volt, viszont inkább maradok az autóversenyzésnél. Akkor is, ha hosszú út áll előttem, rengeteg tapasztalatot kell még szereznem.”

A tapasztalatszerzés mellett pedig nemcsak az órával, hanem az előítéletekkel is meg kell küzdenie a versenyzőnek, aki női navigátorával, Notheisz Ivett-tel idén a rali-Eb több futamán is rajthoz áll.

„Emlékszem a kicsit lesajnáló tekintetekre, amikor megjelentünk a raliban. Gondolták, hogy nem nagyon szólunk majd bele az élbolyban folyó harcokba, aztán látták, hogy tudjuk tartani a tempót. Amikor végül megmutattuk, hogy alázatosan és keményen harcolunk, majd beszélgettek is velünk, lassan eltűnt a lenéző mosolygás a férfiak arcáról.”

 

Minél keményebben dolgozni

 

Az idei rali-Eb nyitófordulóján, a legendás Róma-ralin Adrienn volt az egyetlen nő, aki célba ért a több mint száz autót számláló mezőnyben, ráadásul kategóriájában ötödik helyen végzett a 19 indulóból.

„Még mindig kuriózumnak számítunk teljes női csapatként a mezőnyben, és tudjuk, hogy nagyon sokat kell még fejlődnünk, de ez otthonról, a fotelből vagy a szimulátorból nem megy. Csak úgy lehetünk gyorsabbak és jobbak, ha minél többet ülünk a versenyautóban, úgyhogy kőkeményen dolgozunk azért, hogy előteremtsük az anyagi hátterét a különböző versenyeken való indulásunkhoz. Nemcsak a kormányt kezelem, de partnerekkel és leendő partnerekkel is tárgyalok, szervezek, egyeztetek, papírmunkát végzek, tartom a kapcsolatot a sajtóval és a rajongóimmal, igazából a versenyzéshez kapcsolódó minden egyes tevékenységet ismerem. Aztán a gyorsaságik előtt meg gyakorlom a kerékcserét, hogy baj esetén minél kevesebb időt veszítsünk.”

 

Minél többet tanulni

Nem az egója hajtja, hanem a tudásvágya. Adrienn nem számszerűsíti a sikert, nem kupákban gondolkodik, hanem fejlődésben.

„Elsősorban magamnak szeretnék megfelelni, jó lenne minél erősebb és minél többféle járművel versenyezni, hogy tovább gyarapodjon a tapasztalatom. Ahol most vagyok, a rali-Eb már egy valóra vált álom, úgyhogy a legfontosabb, hogy itt megálljam a helyem. Maximális koncentrációval próbálok minden tudást magamba szívni, hogy versenyről versenyre gyorsuljak. A csapatom nélkül ez nem menne, szerencsés vagyok, mert olyan emberek vesznek körül, akik mind hatalmas szakértelemmel rendelkeznek a saját területükön. A navigátorom, a csapatmenedzserem, a vezető szerelőm, a sajtósom, mindenki tudja és teszi a dolgát, én pedig imádok velük dolgozni. Ettől működik ez az egész olajozottan. Pont, mint a versenyautóban az alkatrészek: összeállnak egy egésszé, ami jó esetben ideális tempóban halad a cél felé.”

 

Vogel Adrienn

Autóversenyző, 2017-ben Az Év Női Autóversenyzőjévé választotta a Magyar Nemzeti Autósport Szövetség. Egy Ford Fiesta R4-essel versenyez idén. Pályaversenyzéssel kezdte a karrierjét, de egy ideje már a ralival ismerkedik. Szabadidejében szívesen barkácsol, alkot, festeget, fut, és Báró nevű kutyájával foglalkozik. 37 éves, egyedülálló.